Under nedlukningen havde Emils kunder ekstra
tid til at planlægge større ændringer i boligen

PRESSEMEDDELELSE, 15. juni 2021

Der har været stor travlhed hos Spotlight efter nedlukningen tidligere på året. ”Vores kunder har brugt den ekstra tid derhjemme til at planlægge ombygninger og renoveringer”, siger Store Manager hos Spotlight, Emil Wly.

Under nedlukningen har Emils kunder planlagt nye projekter

Oplevelsen hos Spotlight er helt klart, at kunderne er vendt tilbage efter nedlukningen først på året. ”Vi har mange kunder, der har været mere hjemme i den forgange tid – og som har haft tid til at starte nye projekter op i boligen. Derfor har vi fortsat mange inde i butikken, der gerne vil have rådgivning om lys, og som prioriterer hjemmet på en anden måde end tidligere”, fortæller Store Manager Emil Wly.

 

Rådgivning om lys

I en butik som Spotlight er der netop stort fokus på den faglige rådgivning – og man ser her, at flere og flere søger dette, når der skal vælges lys til boligen. ”Særligt i rum som f.eks. køkkenet eller badeværelset, der kræver noget mere viden om belysning, er vores kunder interesseret i at få hjælp til at vælge det helt rigtige”, siger Emil og fortsætter ”Som noget lidt nyt har vi dog også set, at flere private efterspørger fleksible løsninger, hvor lyset kan bruges til flere ting. Mange har under Covid-19 flyttet arbejdspladsen hjem til spisebordet, og her har man erfaret, at lyset ikke altid var tilstrækkeligt. Derfor ønsker kunderne nu løsninger, der både kan fungere til spisesituationer og hygge – men samtidig kan levere et godt arbejdslys”.

”Under nedlukningen havde vi flere henvendelser fra butikker, der benyttede perioden til at renovere og sætte i stand, og derfor efterspurgte vores rådgivning til erhvervsbrug. Vi ser dog helt klart også nu, at kontorerne er ved at vende tilbage til hverdagen, og derfor igen har behov for den vejledning, vi også her tilbyder.

En anderledes dagligdag i Spotlight

Emil synes ikke, at butikkens hverdag er meget anderledes end før nedlukningen. Dog er der alligevel nogle ting, som er forandret. Med en placering i centrum af København – i gåafstand til Den Lille Havfrue og tæt på krydstogtskibenes kajpladser – er man vant til at se og høre mange turister i gadebilledet. Det er heller ikke usædvanligt, at turisterne kigger ind i butikken for at se de mange smukke lamper. De mangler i byen i øjeblikket.

Ligeledes virker flere kunderne til at have planlagt deres besøg, når de kommer til Spotlight – uanset om det er til Occhio Gallery by Spotlight eller resten af butikken. ”Det betyder, at de har afsat tid til at drøfte deres ønsker og behov – og finde den rette løsning”, fortæller Emil og glæder sig over interessen for – og fokus på selve lyset til indretningerne.

”Vi plejer at have gode dialoger med vores kunder, og der har været stor forståelse for afspritning, mundbind og afstand – men vi savner lidt at kunne give et godt håndslag, når vi har afsluttet en handel”, siger Emil og fortsætter: ”Vi har i lang tid øvet os på at smile med øjnene, men det er dejligt, at vi nu igen kan tage mundbindet af og give et rigtigt smil også”.

 

Du finder Spotlight samt Occhio Gallery by Spotlight på St. Kongensgade 103 i København.

 

Læs mere om Spotlight butikken i København

Book et besøg af en lysekspert fra Spotlight

Find også flere af de lækre lamper fra Spotlight online på Spotlightshop.dk